خرجت الفنانة المصرية شيرين عبدالوهاب عن صمتها، بعد انتشار تسجيل صوتي منسوب لوالد زوجها الفنان حسام حبيب، يكشف مؤامرة ضدها لسرقة أموالها.

شيرين: حسام أنضف رجال الدنيا

ونشرت شيرين عبدالوهاب مقطع فيديو عبر حسابها الرسمي الموثق في تويتر، وقالت: (عاوزة أطمن كل الناس اللي بتحبني وكل الناس الكويسين إني أنا بخير ومفيش أي نوع من الخطر عليا ولا على بناتي).


ودافعت شيرين عن زوجها قائلة: (بالنسبة للي حصل مش هينفع أرد عليه في كلمتين، واسمحولي أقول حاجة، حسام جوزي اللي أنا معشراه، ده من أنظف رجال الدنيا وإنسان محترم وإنسان متربي وبيحبني أكثر من نفسه وميستاهلش أبدا منكوا كم القسوة دي، بس أنا مدياكوا العذر عشان إنتوا متعرفهوش).

وتابعت الفنانة المصرية: (بس عاوزة أقولكم إن الراجل اللي ربنا حطه في طريقي في الوقت اللي كنت فيه مكسرة ومدمرة، هو بنالي شخصيتي وخلاني بقيت بعرف أتكلم، رجعلي لنفسي ثاني الثقة، حسام ربنا هو اللي بعتهولي، وربنا مبيعمليش حاجة وحشة).

شيرين تتحدث عن حماتها

وشددت شيرين على حب حسام حبيب لها ولبناتها، مضيفة: (حسام بيحبني أنا وبناته أكثر من نفسه، والدليل من ساعة ما إتجوزنا مستفدشي لأي حاجة ومعملش لنفسه أي حاجة هو بس عايش عشان يسعدنا، والست حماتي اللي ربت راجل أخلاقه عاملة كده لازم تكون ست عظيمة، وبتمنى منكم تدعولنا بالذرية الصالحة وبقولكم مفيش أي حاجة من دي خالص).

والد حسام حبيب: نفسي بحفيد

وشدد حسين حبيب على أن حماة شيرين عبدالوهاب تكرهها، قائلًا: (ايمان أم حسام مش بتحب شيرين، إيمان تنكه، وعامله زي المليونير لما يفلس هي صرفت الفلوس اللى أبوها سابهالها وصرفت فلوس حسام، وشيرين بتبقي عايزة تقولها بتتنكي على أيه يا.. ده أنا عزماكي وهتسافري على حسابي والفندق على حسابي.)

وتحدث والد حسام حبيب عن عدم إنجاب شيرين وحسام، وقال: (نفسي يبقي عندي حفيد، وبعدين نفسي أجيب عيل أنا نفسي أخلف أنا كمان).

وحول زواج حسام حبيب من سيدة أخرى لأجل الإنجاب، قال: (ليه حسام مايتجوزش بالسر مثلا، انا فكرت في خطة حلوة اوي، انا هقوله يجي يتجوز ويخلي مراته عندي، ومايقولش لشيرين ويبقى يجي يقابلها هنا عندي).

واتهم الأب، شيرين عبدالوهاب بالوقوف وراء فشل حسام حبيب والنجاح على حسابه.



تركيا اليوم